Helpea  >  Wiedza  >  Jak zgłosić szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeń?

Jak zgłosić szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeń?

18 listopada 2019

helpea odwiedziny 27

Jak zgłosić szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeń? O czym pamiętać? Na co trzeba uważać? Oto kilka naszych wskazówek.

Kiedy zaczyna się likwidacja szkody?

Postępowanie likwidacyjne z tytułu OC przeprowadzane jest przez zakład ubezpieczeniowy sprawcy wypadku. Likwidacja szkody rozpoczyna się w momencie zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela sprawcy i obejmuje cały proces szkody od zbadania jej przyczyn i okoliczności, przez określenie rozmiaru szkody oraz osób odpowiedzialnych, po decyzję o wypłacie odszkodowania.

Decyzja od ubezpieczyciela powinna zostać dostarczona nam listownie oraz zawierać stosowne uzasadnienie. Maksymalny czas likwidacji szkody nie powinien przekroczyć 30 dni.

Oczywiście to optymistyczna wersja. Od tego momentu zaczynają się komplikacje:

  • Mechanik nie ma czasu na naprawę.
  • Naprawić auta nie możemy przed oględzinami ze strony TU.
  • Nie mamy wiedzy i czasu na skuteczną likwidację.

Zgłosić szkodę możemy poprzez kontakt telefoniczny z TU lub pisemnie, co jest najbardziej wskazane, poprzez stronę TU. Generalnie TU dość szybko przyjmują odpowiedzialność i wypłacają pieniądze.

Co zrobić, gdy mamy problemy z uzyskaniem odszkodowania?

Jeżeli uważamy, że podmiot odpowiedzialny nie wywiązuje się należycie w całym procesie likwidacyjnym, możemy interweniować u Rzecznika Ubezpieczonych. Może zdarzyć się tak przy zwrocie za holowanie lub auto zastępcze, gdyż za wszystko należy nam się zwrot poniesionych kosztów.

Jak przebiega likwidacja szkody?

Po zgłoszeniu szkody ubezpieczyciel powinien zapytać o preferowany wariant rozliczenia: opcja bezgotówkowa czy wypłata gotówki po sporządzeniu kosztorysu. Ten wybór zawsze należy do ciebie.

W procesie likwidacji szkody, mając na uwadze swoja niepewność, szczególnie jeśli chodzi o postępowanie likwidatora, warto zastanowić się nad profesjonalna pomocą i skorzystać z usług doświadczonego pośrednika, który zajmie się holowaniem, autem zastępczym, a w finale uzyskaniem świadczeń nam przysługujących.

 

Poczucie, że zostaliśmy niesprawiedliwie potraktowani, jest elementem kluczowym oprócz ogromu problemów towarzyszących przy tego typu niespodziewanych i nieplanowych wydarzeniach. Absolutnie tu nie chodzi o domniemaną nieuczciwość ubezpieczycieli, ale cóż.. niewiedza sporo kosztuje i gotówki i zdrowia.

Jeśli jeszcze nie złożyłeś wniosku przez naszą stronę
lub masz pytania

Skontaktuj się z nami bezpośrednio przy użyciu poniższego formularza

helpea logo

Tel. / fax.: 48 679 67 57
Tel. 727 965 965
E-mail: biuro@helpea.pl

Godziny pracy centrali:

poniedziałek - piątek:
9.00 do 17.00

 

facebook instagram helpea helpea google